• تاریخ انتشار : 1402/11/29 - 18:57
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 363
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی تهران و قرارگاه خاتم الانبیا،

دکتر قناعتی: دانشگاه علوم پزشکی تهران  مغز متفکر نظام سلامت و الگوی مدیریت علمی در کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در دیدار با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا، و امضای تفاهم نامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران مغز متفکر نظام سلامت و الگوی مدیریت علمی در کشور است.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با سردار عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا،  مهندس محمدرضا رحمانی  مدیر هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم و دکتر مرتضی علی‌محمدی، مدیرعامل مؤسسه نوین ابنیه، قرارداد پروژه طراحی و ساخت دانشکده پزشکی، بیمارستان رازی،  بیمارستان فارابی، داروخانه ۱۳ آبان و  بیمارستان آرش بسته شد.
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست 29 بهمن 1402 دکتر قناعتی با اشاره به فعالیت‌های صورت‌گرفته در این دوره مدیریتی گفت:  از آنجاکه عمر آدمی کوتاه است  همه باید تلاش کنیم تا  دین خودمان را به شهدا و کسانی زحمت کشیدند تا نظام جمهوری اسلامی شکل بگیرد ادا کنیم.
رئیس دانشگاه، با اشاره به ویژگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در برتری رتبه های علمی و وجود اساتید برجسته گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران مغز متفکر نظام سلامت و الگوی مدیریت علمی در کشور است و  مؤسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه  راهبرد نظام سلامت کشور را تبیین می‌کند.
وی تأسیس دانشگاه سبطین را  بزرگ‌ترین پروژه آموزش عالی بین المللی کشور در طول تاریخ ایران بیان کرد و  گفت:  باتوجه‌ به رشد علمی دانشگاه سبطین و استقبال خوبی که از آن شده، دیگر دانشگاه‌های عراق نیز به منظور بهینه سازی و روزآمدی علمی، درخواست همکاری راهبردی و مدیریتی با دانشگاه علوم پزشکی تهران دارند.
دکتر قناعتی، در خصوص پیشرفت‌های دانشگاه در زمینه تولیدات فناوری و دارویی گفت: ۱۸۰ دستگاه پیشرفته پزشکی در پژوهشکده فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی تولید می‌شود که در نتیجه این فعالیت، تا 43 درصد به خودکفایی رسیده ایم. در زمینه تولید فراورده های دارویی نیز به 97 درصد شبیه سازی تولید دست یافته‌ایم.
وی توسعه فناوری‌ها را در اولویت برنامه‌های دانشگاه بیان کرد و افزود: در بازدیدی که از کشور عراق و اندونزی از فناوری‌های دانشگاه داشتند کشور اندونزی اقدام به خرید ربات جراح سینا و کشور عراق اقدام به خرید دیگر فناوری‌های دانشگاه اقدام کردند.
دکتر قناعتی با بیان اینکه، باتوجه‌به تحریم‌ها مهم‌ترین دغدغه دانشگاه تکمیل زنجیره فناوری و ورود به بازار جهانی است گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌اندازه تمام دانشگاه های علوم پزشکی و غیرپزشکی کشور تجهیزات  پیشرفته پزشکی تولید می‌کند و این مایه مباهات است.
رئیس دانشگاه، بر به‌کارگیری هوش مصنوعی در تشخیص بیماری‌ها تأکید کرد و گفت:  در مرکز تصویربرداری بیمارستان امام خمینی (ره) با به‌کارگیری هوش مصنوعی در تشخیص سرطان سینه قدم بزرگی برداشته شده و با سرمایه‌گذاری‌ در این زمینه می‌توان به سلامت جامعه و کاهش هزینه‌های نظام سلامت کمک کرد.
وی فعالیت‌های صورت‌گرفته در  شناسایی افراد نیازمند و رسیدگی به مشکلات آنها را از اقدامات مهم معاونت بهداشت دانشگاه عنوان کرد و افزود: با مسئولیتی که دانشگاه در قبال جامعه دارد  پویش شنبه‌های نیکوکاری شکل گرفته و ارکان دانشگاه در این امر خیر مشارکت دارند و ما نیز از شما دعوت می‌کنیم در این کار خیر سهیم شوید.
دکتر قناعتی با اشاره به حدود 20 پروژه ناتمام در دانشگاه گفت: مرکز علوم اعصاب ایرانیان تا سال آینده به بهره برداری می رسد و پروژه‌‌های بیمارستانی شریعتی 2، رازی و فارابی از دیگر پروژه‌های مهم دانشگاه هستند. دانشکده پزشکی نیز یکی از مهمترین پروژه هایی است که به دلیل محدودیت فضای  آموزشی به نسبت پذیرش دانشجویان، باید مورد توجه قرار گیرد.  
رئیس دانشگاه با تاکید بر اهمیت تکمیل پروژه‌های دانشگاه، افزود: بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران به دلیل کیفیت بالا و هزینه کم به عنوان  مرجع و پناه بیماران سراسر کشور شناخته می‌شوند و کمک و مساعدت قرارگاه خاتم  موجب  می‌شود تا دانشگاه باقدرت بیشتری در راه سلامت کشور گام بردارد.
سردار عبد الرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیان اینکه تلاش و کوشش نظام سلامت در مسیر امیدواری، شکوفایی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است افزود: مردم تلاش هایتان را فراموش نمی کنند و دعاگوی شما هستند.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به مجاهدت کادر درمان در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: خوشا به سعادتتان که  خدماتتان ماندگار است قدر این جایگاه را بدانید.
 
سردار عابدی با اشاره به حمایت قرارگاه خاتم از پروژه های دانشگاه گفت: این قرارگاه با سرعت، دقت و دانش راهبری پروژه ها را برعهده دارد و همکاری در پروژه های دانشگاه باعث افتخار ماست زیرا رضایت خدا را به همراه دارد.
 
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 259523
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

تصاویر